לפני מספר ימים כתבתי על צמיגי ה 28 מילימטרים הכובשים את עולם רכיבת הכביש. אך האם מדובר רק במהפכת רוחב הצמיג?
חד וחלק התשובה היא לא !
למעשה, אנו בעיצומה של מהפכה. מערכות ההילוכים האלקטרוניות הופכות נגישות יותר ויותר, מחירן עדיין גבוהה אך הוא במגמת ירידה איטית כלפי מטה.
במקביל, הן משתכללות יותר ויותר ולא רחוק היום בו נוכל לרכוב בגישה אוטומטית, לבחור את תצורת החלפת ההילוכים ולשכוח מתפעול ההילוכים בכלל, אלא אם נבחר לעשות זאת.
בלמי הדיסק הם עוד חלק מהמפכה. הם כבר כאן וזו עובדה מוגמרת. גם כאן המחיר מעט יקר אך גם זה ישתנה.
גם אם סוגיית המשקל מפריעה לחלק מן הרוכבים ובכל זאת , הם כאן כדי להישאר !!!
כפועל יוצא יעלה השימוש בחישוקים מסיבי פחם. מדוע ? פשוט כי החשש מגרימת נזק לחישוק בבלימה קיצונית ירד פלאים.
וגם כאן ברגע שהפחד ירד והכמויות יגדלו,יפעל חוק המספרים הגדולים לטובת הקהל, המחירים ירדו מעט, או יותר ממעט, ככל שהכמויות יעלו. יהיה לזה מחיר מסוים של פגיעה באיכות, אך זהו מחירו של ייצור המוני.
אתם חושבים שכאן זה מסתיים? אז זהו שלא.
מה עוד אפשר?
אלמנטים של שיכוח בשלדת האופניים. כיום זה קיים רק בדגמי הקצה, אולם בעוד 5 שנים לערך זו כבר תהיה נחלת הכלל. כל יצרן יפתח את המתלה שלו,
מנגנוני השיכוח ישתכללו וייתנו לנו הרוכבים חווית רכיבה נעימה יותר, בלי להתפשר על איכות הדיווש.
ואחרי שקראתם עד לכאן, למדתם מעט על דעתי לגבי המהפכות בענף, עצמו לרגע את העיניים, דמיינו את אופני החלומות שלכם (לא לשכוח את הצבע הנכון), יש לאן לשאוף, העתיד כבר כאן.