top of page
תמונת הסופר/תשרון פירסט

חמשת הדברים שאתה חייב לדעת לפני שאתה מחליף את אופני הכביש המקצועיים שלך


איך להתחיל ולאפיין את האופני כביש המקצועיים הבאים שלך, על מה כדאי לשים את הדגש, במה להתעמק, ועל מה אפשר להתפשר. מורה נבוכים שחייבים לקרוא לפני שיוצאים לחפש את האופניים הבאים שלך.


פעם בשנתיים – שלוש מגיע הרגע הזה לכל רוכבת ורוכב. רגע שמתחיל במחשבות הלא הגיוניות, או שבעצם במחשבות מאד הגיוניות: אני רוצה אופניים חדשים. ההתרגשות מתחילה, אבל גם הבלבול. ננסה לעשות סדר ולציין מה הם אותם דברים שחייבים לדעת לפני שהולכים לרכוש אופני כביש חדשים.


במאמר זה אעסוק בדרכים לאפיין את האופניים הבאים, מה הדברים עליהם כדאי לשים דגש, במה להתעמק ובמה פחות.


האופניים הבאים שלי
אז, איזה אופניים בא לך

סגנון הרכיבה שלי - משפיעים על אופני הכביש המקצועיים שנרכוש

כאשר באים לרכוש אופני כביש מקצועיים, הדבר הראשון שצריך לקחת בחשבון הוא סגנון הרכיבה שלך. האם אני רייסר מטבעי, או שאולי אני מעדיף רכיבות ארוכות ורגועות. חשוב להביט לרגע אחורה על השנתיים או שלוש שנות הרכיבה הקודמות שלי, מהם הדברים שמהם אני נהנה כיום לעומת העבר, האם אני מעדיף לטפס או אולי מעדיף תנאים מעורבים, כמה שעות אוכף בשבוע אני רוכב ועם מי, איך אני ביחס לחבורה בה אני רוכב.

אחרי השאלות הללו הגיע הזמן להתחיל להתמקד. רוב היצרני האופניים אשר מייצרות אופני כביש מקצועיים, יציעו דגמי Racing ודגמי Endurance כמו גם אופני טיפוס. חשוב להגדיר מראש מהו סגנון השלדה הנכון ואז להתחיל לבצע את הסינון.


איזה אופני כביש בא לי

השאלה השנייה חשובה לא פחות היא " מה בא לי", כן כן , כפי שזה נשמע, אני רוצה אופניים כחולים או אדומים, רוצה משהו מיוחד או לקנות אופניים זהים לאלו של החבר הכי טוב שלי, כל תשובה היא לגיטימית כל עוד אהיה שלם עימה. תזכרו, האופניים שנרכוש ישרתו אותנו בשנים הבאות ואין כמו חיבור ריגשי לאופניים שעושה לנו כיף לרכוב עליהן.


מערכות ואבזור

אחרי שהוגדרו מספר דגמים מתאימים, כמו גם כיוון כללי של האופניים אותם אני רוצה, מגיע הזמן לבחור מערכות ואבזור משלים. בלמי חישוק או בלמי דיסק (המגמה כיום היא בלמי דיסק כידוע), מערכת מכאנית או אלקטרונית, גלגלי טיפוס או גלגלי אירו.

בנקודה זו ארחיב מעט. הרכיב השני בחשיבותו באופניים אחרי השלדה, הם הגלגלים. עדיף להשקיע בגלגלים טובים יותר, עשויים סיבי פחמן, אפילו על חשבון בחירת מערכת הילוכים ברמה אחת פחות טובה. ההנאה מהרכיבה תהיה גדולה יותר כאשר סט הגלגלים תואם לצרכים שלי ואין זה משנה אם מדובר בגלגלי טיפוס או אירו. ראשית שיתאימו לצרכים שלי ויכנסו בתקציב המוגדר.

אם יש יכולת אז מומלץ גם להשקיע במערכת אלקטרונית. כן כן, נכון שהרומנטיקה אומרת מערכת מכאנית אבל העולם כידוע צועד קדימה ומערכת אלקטרונית מקלה על החיים.


התקציב שלי

אחרי כלל ההחלטות הללו מגיע שלב התקציב. אחרי הכל יש מחיר לכל שיפור או שדרוג. אין מה לעשות אופניים עולים כסף...

מומלץ לבקר בחנות אחת או שתיים, לראות מה האופציות, לשאול לגבי מהות החלקים והשיפורים, מה לגבי צבעים מיוחדים, צביעה בהזמנה אישית (רצוי לראות קטלוג צבעים לפני שמזמינים אופניים בצביעה אישית מיוחדת).


ועוד כמה טיפים לסיום

לא לשכוח התאמות קטנות כמו למשל בחירת יחסי העברה. יש יבואני אופניים שלא יאפשרו כל שינוי של המפרט המוצע, אחרים יאפשרו זאת רק במעמד ההזמנה ויש כאלו שיבצעו את ההתאמה גם דקות לפני האספקה. זכרו שהוצאות על החלפת קסטה / מעביר הילוכים / קראנק יכולות להוסיף עד כ-1,000 שקלים למחיר הסופי.

זהו זה, הגיע הזמן לעשות חושבים, לחזור אל שולחן השרטוט, למחוק את הדגמים הלא רלוונטיים ולבחור את האופניים שאני רוצה. ולא לשכוח שאלו לא רק אופניים, זוהי זוגיות של ממש לכמה וכמה שנים.



שרון פירסט, הבעלים של חברת "LTR – רוכבים באהבה" יבואני אופני Wilier לישראל. שרון הינו רוכב אופני כביש וותיק ומנוסה בעל מספר בלוגים אינטרנטיים העוסקים ברכיבה ובאהבה לעולם האופנים. שרון מנהל את פורום "אופני כביש" ופעיל בקהילות ווירטואליות רבות בתחום שרון.


4,510 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page