להיות מוביל זו לא רק אמירה, זו גם מחויבות זו החלטה שדורשת השקעה רבה, חשיבה יצירתיות ומעל לכל לבחור את האנשים הנכונים. Wilier Triestina תמיד כיוונה לטכנולוגיה מתקדמת. עצם ההבנה של Pietro Del Mulin שאופניים יהפכו לכלי תחבורה משמעותי הבחירה לצאת קדימה מהמקום בו אופניים הם כלי תחבורה בלבד ולהיכנס לעולם התחרותי להקים קבוצת מרוצים רשמית של המפעל ובאותו הזמן להעסיק Giordano Cuttor שלא רק פיתח את האופניים טכנולוגית אלא גם יצר את הגוון שמזוהה מאז עם Wilier Triestina ה Ramato, צבע הברונזה בגימור כרום. השנים חלפו ו Wilier המשיכה קדימה, פרטים קטנים שיוצרים קדמה ה Chain Stay האסימטרי הוא פיתוח ש Wilier היו מהראשונים להשתמש בו ומאז ועד היום משמש כמעט שימוש במבנה ציר מרכזי מסוג Press fit , דבר המגדיל מאד את קשיחות השלדה. גם כאן Wilier היו בראש החץ. מזה כעשור לערך Wilier מיישמת ברוב הדגמים את פרופיל ה Naca Kahm-Tail , המשלב בצורה האופטימלית בין קשיחות, אירודינמיות ומשקל נמוך , ניתן למצוא שימוש בפרופיל זה כיום בכל דיגמי החברה כולל דגמי כניסה. באותה נשימה ניתן לראות בכל ליין דגמי הקרבון של Wilier הטמעת מזלג אינטגרלי, המשפר מאד את האירודינמיות של האופניים.
כולנו רגילים להעברת כבלים פנימית בשלדות הקרבון, אך Wilier היו הראשונים להציג העברת כבלים פנימית מלאה, כך שכל הכבלים היוצאים מידיות ההילוכים נכנסים ישירות אל הכידון ומשם דרך ראש הסטם אל ראש ההיגוי ללא כבלים חשופים בכלל. כידון ה Alabrda הוא דוגמא מצוינת לפיתוחים טכנולוגיים, כידון אינטגרלי בו הכבלים עוברים דרך הכידון ישירות אל הסטם המובנה וכדי לאפשר גם כידון שאינו אינטגרלי אך מאפשר העברת כבלים זהה, פיתחו ב Wilier את השילוב המוכנה Stemma – Barra בו יש כניסת כבלים ישירה מהכידון את תוך הסטם החלול ומשם ישירות לשלדה. Wilier הייתה מהחברות הראשונות להציג אופני כביש הכוללים בלמי דיסק, יותר מכך Wilier הייתה החברה הראשונה ( וכרגע גם היחידה ) שפתחה שלדה הניתנת להסבה בין בלמי חישוק לבלמי דיסק וזאת מתוך ראיה כי חלק מהרוכבים עדיין לא בשלים למעבר כיום, אך סביר שבעוד שנה או שנתיים יהיו מוכנים לכך. האופציה קיימת כיום בשני דגמי אופניים, דגם ה Cento1Ndr ודגם ה Cento10Ndr ואם כבר הזכרנו את דגם ה Cento10Ndr הרי שהוא עוד דוגמא לפיתוחים ייחודיים, אותו משכך מובנה בשלדת דגם זה, אמנם לא היה ראשון שהוצג, אך מאידך עדיין מדובר על מספר מועט של חברות שהציגו שימוש בטכנולוגית Soft Tail באופני כביש והביצוע של Wilier נחשב למוצלח במיוחד הן מבחינת מאפייני הרכיבה והן בצורה בה הוטמע בשלדה. כל הטכנולוגיה המתקדמת הזו מיושמת בשלדות אופני כביש שמעבר להיותן מתקדמות יעילות ונוחות הן גם מעוצבות בצורה מיוחדת, מגע יד המעצבים מארץ המגף בכל צינור שלדה שלא לדבר על סכמות הצביעה המשלבות בין מסורת מחד וצביעות רדיקליות מאידך
ואם כבר הזכרנו את סכמות הצביעה, זוכרים את גיורדאנו סוטור, אותו גאון טכנולוגי שיצר את צביעת ה Ramato הראשונה, ב Wilier לא שכחו אותו ולכבוד המהדורה ה 100 של ה Giro d’italia שיחזרו את הגוון המיוחד, על שלדות הפחם המודרניות, תוך פיתוח טכניקת צביעה ייחודית Cromo velato , טכניקה בה מבוצע
יישום גוון הכרום לפני יישום גוון הנחשות, מה שמבטיח צבע שהוא כנראה הכי קרוב שניתן לגוון ה Ramato המקורי וכל זאת ללא תוספת משקל כלשהי טכנולוגיה זו היא ייחודית ל Wilier Triestina התוצאה של כל האמור לעיל הם אופני כביש מהשורה הראשונה, לא פשרות ועם מגע שרק Wilier Treistina יודעת לייצר ועיצוב הכי יפה שניתן להעלות על הדעת.
Comments